Namazın manası şudur ki

#1
Namazın mânâsı, Cenâb-ı Hakkı tesbih ve tâzim ve şükürdür. Yani,

  • celâline karşı kavlen ve fiilen Sübhânallah deyip takdis etmek;
  • hem, cemâline karşı kalben ve lisanen ve bedenen Elhamdülillâh deyip şükretmektir.
Demek, tesbih ve tekbir ve hamd, namazın çekirdekleri hükmündedirler. Ondandır ki, namazın harekât ve ezkârında, bu üç şey her tarafında bulunuyorlar. Hem ondandır ki, namazdan sonra, namazın mânâsını tekid ve takviye için, şu kelimât-ı mübareke, otuz üç defa tekrar edilir;
1
namazın mânâsı şu mücmel hülâsalarla tekid edilir.
 
Konu başlatan Benzer konular Forum Cevap Tarih
nides İslami Köşe Yazıları 0

Benzer konular

fanisin

Acemi Üye
Silver
#2
namazi tam manasiyla kilmis olsaydik asil gercek lezzetini tatmis olurduk.Sadece dil ile hamd etmek yeterli degildir.Peki gercek manasiyla husu icinde kilamamanin nedeni ne olabilir??? Tika basa sükr etmeden yemekmi?Tam vaktinde namazi kilmadigimiz icinmidir acaba?Cirkin düsünceye sahip oldugumuz icinmidir acaba?Yada kalbimizi siyah lekelerlemi doldurmusuz?Güzel ahlaka sahip olanlar,rabbimizi HER YERDE zikr edenler haramlardan uzaklasan ancak namazin asil lezzetini tatmis olur diye düsünüyorum.Rabbim bizlere tam manasiyla namazi kilmayi nasip etsin.Paylasim icin allah razi olsun kardesim güzel bir konu.
 
#3
biz bir kardeşimle namaz müninin miracıdır sırrıyla ilgili mütala ederken ettehiyati peygamberimizle ALLAH arasında geçen mukabele olduğu halde ikinci oturuşta ettehiyati okumanın hikmeti nedir diye risale-i nura baktık.ondan sonraki namazlarımda daha bir şevk namazımın idrak ediş daha bir ilahi dergahda duruşumun hikmetini kavrayış,hani neyi neden yaptığını bilmek vardırya gerçi yapmaya niyet edenler için geçerli de Peygamberimiz iman bir aba gibidir yamamak lazımdır buyurmuşya ilk önce imanımızı inkişaf ettirecek o nurani şarzı vücudumuzun bütün hissiyatına akllımıza,ruhumuza,kalbimize ve sairle taifimize hükmedip tüm hal ve tavırlarımızı sünnet-i seniyeye ittiba eder tarzda konturol etmesini sağlar hale getirmemiz gerekiyor.Muhtemelen tüm nurani olmayan tavırlar zafı imandan oluyor zannedersem.Oyüzden hani ilim nefsi delerse vardıya ben onu şöyle anladım iman ilmi aklın,ruhun vesair letaifi nurlandırdıktan sonra dünyevilik ve uhrevilik dengesinin kurani olmasını sağlayan bir örnek verecek olursak vazife-i asliye vazife-i arziyeyle (dünyevi işlerle) zıtlık gösterse birisi birisine tercih edilecek olsa vazife-i arziye terk edilir.Rezzak ALLAH'tır biz ise merzuk.Haşa ibadetin dünya meşakkati yüzünden terki rezzak-ı hakikiyi ittiham etmek gibi.yani kim Rezzak gibi davranabilir.Rızkı ancak O verir.Bu zamandaki ifadelere göre bu gibi davranışlara seküler şirk diyorlar.ALLAH korusun.İşte netice olarak zikir ve ilimle imanımızı kuvvetlendireceğiz birde inancımızın ibadetlerimizin tahkik derecesinde bir şuurla mesela ramazandaki orucun hikmeti şudur ki bir sürü hikmetini öğrenerek tuttuğumuz orucun sadece aç kalarak tuttuğumuz oruçtan farklı olması gerekiyor.Buda hikmet dersiyle oluyor.ramazan risalesini bi okumak lazım.tahiyyattaki şuur için de 6. suaya bakmak gerekiyor (risale-i nur)
 
#5
Allah razi olsun..peki kardesim..bize bu konuda dusen gorevler nelerdir?
acaba bizlerde mi..kendi ruhumuzda, evimizde, mahallede, okulda, is yerinde bir Namaz KILMa seferberligimi baslatsak diyorum..."netice olarak zikir ve ilimle imanımızı kuvvetlendireceğiz "
demissiniz Ammena ve sadakna..aynen katiliyorum..peki bunu nasil yapacagiz..hic bir bilgi ve oneriniz veya Gonul dostlarimdan bu konuda fikirleri olanlardan..dusuncelerini belirtmelerini istirham etsek ....
bunu nasıl yapacağız sorusuna aşağıdaki ifadelerdeki nuraniyet tavrı takınacağız.ve böyle nurani derslerlenamazda şuur elde edeceğiz.herşey derslerle hazırladığımız ve ibadetle ziynetlendirdiğimiz kendimizle de ilgilenmemize bakıyor.sizinn söylediğiniz tarzda projeler de üretebiliriz.konu olarak açmıştım ama mevzu münasebetiyle buraya da aldım.


Külli bir niyetle,hadsiz bir itikat ile mesala nasılki bir adam beş kuruş kıymetinde bir hediye ile bir padişahın huzuruna gider ve görür ki ,her biri milyonlara değer hediyeler makbul adamlardan gelmiş orada dizilmiş.Onun kalbine gelir:"Benim hediyem hiçtir, ne yapayım" Birden der:"Ey seyyidim! Bütün şu kıymettar hediyeleri kendi namıma sana takdim ediyorum Çünki:Eğer benim iktidarım olsaydı,bunların bir mislini sana hediye ederim."İşte hiç ihtiyacı olmayan ve raiyyetinin derecei sadakat ve hürmetlerine alamet olarak hediyelerini kabul eden padişah O biçarenin o büyük ve külli niyetini ve arzusunu ve o güzel ve yüksek itikat kabiliyetini en büyük bir hediye gibi kabul eder.Aynen öylede:Aciz bir abd namazında ETTAHIYATÜ LİLLAH der. Yani. Bütün mahlukatın hayatlarıyla sana takdim ettikleri kulluk hediyelerini,ben kendi hesabıma hepsini sana takdim ediyorum.Eğer elimden gelseydi onlar kadar hediyeleri sana takdim edecektim.Hem, sen onlara ,hem daha fazlasına layıksın.İşte şu niyet ve itikat,pek geniş bir şükr-ü küllidir.Bitkilerin tohumları ve çekirdekleri onların niyetleridir.Hem mesela:kavun kalbinde çekirdekleri suretinde bin niyet ederki"YA HALIK'IM SENİN ESMAÜ HÜSNANIN NAKIŞLARINI YERİN BİR ÇOK YERLERİNDE İLAN ETMEK İSTERİM.CENAB'ı Hak gelecek şeylerin nasıl geldiklerini bildiği için onların niyetlerini ibadet gibi kabul eder.Müminin niyeti amelinden hayırlıdır.şu sırra işaret eder.(kaynak r.n )
 
#7
Namazın manasıNAMAZ : İslamın binasıdır.NAMAZ : İmanın alametidir.NAMAZ : İbadetin hayırlısıdır.NAMAZ : O'nunla konuşmaktır.... NAMAZ : Cennetin anahtarıdır.NAMAZ : Mü'minlerin miracıdır.NAMAZ : Nimetlerin şükrüdürNAMAZ : Allah'a yaklaştırır.NAMAZ : Seytandan uzaklaştırır.NAMAZ : Kalbi parlatan cilasıdır.NAMAZ : Günahlardan arınmaktır.NAMAZ : Kötülüklerden koruyandır.NAMAZ : O'nun huzurunda olmaktır.NAMAZ : İman ile küfür arasında perdedir.NAMAZ : Cehennemden kurtuluş vesilesidir.NAMAZ : Cemaat ile birlik ve beraberliğin numunesidir.NAMAZ : Kıyamet günü hesabın sorulan vazifelerin ilkidir.
 

Ziyaretçilerden Sorular

2
  • Cevaplanmamış Konu
Cevaplar
1
Görüntüleme
513
Ayşe Hatun
Cevaplar
0
Görüntüleme
2,601